CA | ES | EN

NOTÍCIES

Divendres, 17 de setembre de 2010

100 concerts congregaran 600 artistes d'arreu del món a la capital d'Osona

En l’àmbit professional, el MMVV comptarà amb el pavelló comercial i dos escenaris de showcases, organitzarà jornades tècniques i acollirà reunions i presentacions de diferents col·lectius del sector.

En l’àmbit artístic, la mostra musical s’organitza en dos blocs: la Secció Oficial (concerts de nit i showcases) i l’Escena Emergent, amb una trentena de concerts, integrada per l’escenari Diversons (de la Fundació Obra Social de La Caixa i centrat en músiques del món), la programació InVictro, el concurs Sona 9 i el premi DO Catalunya.

EL MERCAT A NIVELL INTERNACIONAL
 
La programació d’aquesta edició del MMVV veu com es redueixen lleugerament les propostes catalanes per a
augmentar i fer créixer per igual els espectacles d’arreu d’Espanya i de la resta de països del món. Tot i que els
espectacles catalans segueixen sent una majoria (47%), els espanyols i internacionals augmenten fins a un 26% en
cada cas.
Aquest any, el mercat ha seguit la tendència cap a la seva internacionalització dels últims anys però alhora ha
incorporat un augment de la seva presència en altres mercats, fires i festivals, creant així una comunicació
internacional bidireccional i convertint-se en un festival amb voluntat internacionalista.
Així doncs, el mercat ha ampliat i consolidat enguany les col·laboracions amb altres festivals, com Porta Ferrada
(St.Feliu de Guíxols), Festival Acústica (Figueres) , Barcelona Acció Musical (BAM, Barcelona), Fira Mediterrània
(Manresa), Festival Pirineos Sur (Sállent de Gállego, Osca), Puglia Sounds (Itàlia), L’Boulevard (Casablanca,Marroc), Babel Med (Marselle, França) i Meeting Etichette Indipendenti (MEI, Itàlia). Els convenis de col·laboració
internacionals també han permès que, des de la celebració de la darrera edició del Mercat, s’hagin presentat
diversos grups catalans a l’estranger, com és el cas dels Ai, Ai, Ai a Marsella o Giulia y los Tellarini, Mendetz i Sota
Zero a Faenza.
 
EL MERCAT A NIVELL ESTATAL
 
El MMVV es consolida com a plataforma de presentació de la música procedent de vuit comunitats autònomes,
amb les que s’han creat llaços de complicitat. La bona sintonia amb la resta de governs i territoris autonòmics ha
permès que en l’edició d’enguany es presentin treballs d’artistes de diferents regions del panorama espanyol com
ara: Es Reboster de les Illes Balears, Alejandro Montserrat & Al-Baïda d’Aragó, Guadalupe Plata d’Andalusia,
Beselch de Canàries, El Combolinga d’Extremadura, Dediego Brothers del País Basc i Artaica o Rapsodes del
País Valencià.
 
ELS ESPAIS DEL MMVV
 
El festival incorpora aquesta edició tres escenaris del nou Centre d’Arts Escèniques d’Osona, l’Atlàntida, que
esdevindrà un punt neuràlgic important. Aquest nou emplaçament contribueix a crear un mapa d’espais més adequat
per al festival, juntament amb l’augment de la protagonisme de El sucre, que comptarà amb un escenari de doble ús.
El recinte firal és el punt de trobada dels professionals. Son 3.500 m2 hàbils que acolliran una vuitantena
d’expositors, dels quals 900 m2 estan dedicats a les activitats paral·leles i professionals en forma de jornades,
congressos i reunions.
 
ACTIVITATS PROFESSIONALS
 
Les activitats paral·leles i professionals que acull el MMVV consoliden el Mercat com a plataforma de trobada i de
debat del sector, destinant uns 900 m2 al diàleg i la reflexió sobre la música i la seva industria. Durant tres dies (de
dijous 16 a dissabte 18) tenen lloc al pavelló firal les activitats paral·leles per a professionals en forma de
jornades tècniques, congressos, reunions i presentacions de diferents col·lectius o projectes.
Un dels denominadors comuns és l’anàlisi, la reflexió i el debat sobre l’estat del sector i la seva indústria, els seus
reptes i problemàtiques en el marc de l’actual crisi, i les seves perspectives de futur. Algunes de les activitats
proposades estaran directament centrades en aquest enfocament. En són bon exemple la jornada tècnica: “La
programació musical en temps de crisi”, la activitat formativa “Eines per internacionalitzar l’empresa (Fires i
Mercats)”, la conferència debat “La regularització laboral del músic” o la conferència “Bases per el final de la
pirateria”.

Comparteix aquesta pàgina...