CA | ES | EN

NOTÍCIES

Dimarts, 4 de desembre de 2012

El Mercat de Música Viva de Vic genera més de 3 milions d'euros de contractació i es reafirma com a cita obligada del sector

Un estudi d’impacte econòmic, social, cultural i ambiental del Mercat de Música Viva de Vic realitzat per la Universitat Oberta de Catalunya ofereix indicadors clars sobre la incidència del MMVV en la indústria musical i el sector professional. L’estudi, pel qual s’ha dut a terme més de 2.000 enquestes a professionals, públic assistent i ciutadans de Vic,  també analitza l’impacte turístic a la ciutat i la comarca d’Osona, el capital social en forma de relacions i xarxes, la cohesió ciutadana, la influència com a esdeveniment d’aprenentatge i descoberta cultural i l’impacte ambiental.

 

Els resultats conclouen que el Mercat de Música Viva de Vic és un esdeveniment cultural de primera magnitud tant des d’un punt de vista professional com ciutadà. Per cada euro invertit per les institucions públiques al MMVV se’n generen 8,3€ sobre l’economia i 4,7€ sobre la indústria musical.

 

A l’edició del 2012 del MMVV hi han assistit un total de 131.198 espectadors i 1.066 professionals (736 agents, mànagers i programadors, i  330 membres de grups musicals).

 

MVLAB. Innovació i Mercat: cita ineludible per a novetats musicals

Després de dos anys de la seva creació, l’MVLab, que engloba tots els concerts i activitats destinades als professionals, es consolida com a punt de trobada del sector, assolint així un dels seus objectius estratègics: ser un espai de cita obligada per a la indústria musical. Destaca per un marcat caràcter innovador i és l’aparador per a la presentació de novetats, que enguany han representat el 50% de les propostes.

 

Pel que fa a la contractació, hi ha hagut una reducció respecte l’edició anterior, efecte de la crisi econòmica actual. Així, el pressupost anual per contractació de les organitzacions acreditades amb perfil comprador que van assistir a l’edició de 2011 de l’MVLab era de 152.844,11€ de mitjana per organització. En l’edició de 2012, aquesta xifra ha esta de 147.781, 64 €, un 3,31% menor respecte el 2011. Aquesta reducció s’explica per la caiguda del pressupost dels ajuntaments amb un 38,53%. Compensa aquesta reducció que els programadors, sobretot els internacionals, han augmentat la seva capacitat de contractació mitja en un 9,29%. L’aposta per la internacionalització és clau per al sector professional.

 

El volum de contractació cal calcular-lo a un any vista. L’any 2011 es van signar contractes per un valor de 3.455.790 euros. Corresponen a 747 contractes, una mitja de 3 contractes per organització assistent i un valor mig per contracte d’uns 4.626€.

 

Alt capital social dels speed meetings per la capacitat de generar xarxa

L’MVLab genera un alt capital social per a la indústria musical ja que afavoreix la consolidació i creixement de les xarxes de relació professional. Les xifres de nous contactes fets per entitat augmenten any rera any. El 2011 eren 12,8 i el 2012 han passat a ser 19,27 contactes nous per cada professional amb perfil comprador. Els professionals amb perfil venedor van passar d’11,6 contactes nous l’any 2011 a 24,46 contactes nous aquest any 2012, increment que es deu a l’èxit dels speed meetings, reunions breus entre agents del sector .

 

L’alta satisfacció dels professionals assistents fa que més d’un 70% declari intenció de tornar l’any vinent al MMVV. Els punts forts que destaquen del Mercat són la xarxa de contactes, la bona organització, la innovació i qualitat de les propostes musicals i el fet que és el primer mercat de música a l’Estat espanyol.


 El MMVV, font de riquesa per a Vic i Osona

Els 131.198 espectadors i 1.066 professionals assistents a la 24a edició del MMVV aquest any 2012 – segons els resultats de l’estudi realitzat – van realitzar una despesa directa sobre el municipi de Vic de gairebé 2 milions d’euros. Aquesta despesa genera un impacte de 4.134.114 euros sobre la producció i 2.075.186 euros sobre el valor afegit.

 

El Mercat de Música Viva de Vic genera riquesa a la ciutat i comarca per valor superior als 6 milions d’euros i un total de 42 llocs de treball directes i indirectes.

 

Fidelitat de públic, repercussió positiva per al turisme

Un 84,5% del públic assistent al MMVV ha visitat Vic més de 8 ocasions. Només un 3% visiten la ciutat per primera vegada. El MMVV és un esdeveniment consolidat i que genera una gran fidelitat entre el  seu públic majoritari, que se situa entre 14 i 34 anys.  Així, més el 40% de les persones enquestades fa més de 8 anys que visiten de manera continuada el MMVV, i el 20,9% ho han fet entre 5 i 8 vegades. Estem davant, doncs, d’una cita també obligada per al públic assistent, molt fidelitzat i que tanmateix va augmentant any rere any.

 

El MMVV posa a Vic en el mapa turístic tant entre el públic assistent com entre els professionals. Més del 70% dels assistents provenen de fora de Vic, principalment de la comarca d’Osona i també de la resta de Catalunya. És un esdeveniment, doncs, d’abast nacional que es converteix en un reclam per visitar la ciutat de Vic any darrera any. L’assistència al MMVV és el motiu principal de la visita del 82,9% dels visitants

 

La valoració mitjana del MMVV entre els assistents és de 7,5 de mitjana, però els turistes de fora de Catalunya valoren l’esdeveniment amb un 8,8 i els de Catalunya amb un 8,1. Entre els seus serveis, es valora per sobre de la mitjana a l’organització, la imatge, la durada, els espais dels concerts i la dimensió total del MMVV.

 

MMVV. Capital social en forma de cohesió ciutadana i orgull comunitari

A més de ser un esdeveniment a través del qual Vic es dóna a conèixer (especialment entre els professionals de la indústria musical de l’Estat i l’estranger), els resultats de la recerca demostren també que és un esdeveniment que genera una imatge positiva de la ciutat, que la projecta al món i incrementa i millora la seva reputació. Igualment, és una plataforma de promoció per la ciutat i pels seus negocis i que ha fet de la música un tret identitari de la ciutat. 

 

El MMVV, pel que desprenen les enquestes, genera un sentiment de pertinença i d’orgull comunitari als ciutadans de Vic. És, per tant, un esdeveniment que genera un alt capital social en termes de cohesió ciutadana, autoestima i consolidació de valors saludables a més de riquesa per la ciutat. Permet als assistents gaudir d’una experiència única. El MMVV és un espai de descoberta, d’aprenentatge cultural i musical.

 

Podeu descarregar l’estudi complert a aquí.

 

 

Comparteix aquesta pàgina...