ÀREA PROFESSIONAL
VENDA
D’ENTRADES
APLICACIÓ
DEL MMVV

NOTÍCIES

Dimarts, 5 de maig de 2015

Les jornades de l’MVLab es tanquen amb 200 reunions entre empresaris catalans i del Benelux

Barcelona, 5 de maig de 2015.- Seixanta-nou professionals de la música han participat en les terceres jornades d’internacionalització que el Mercat de Música Viva de Vic-MVLab organitza amb el suport del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya, dedicades enguany a l’àrea del Benelux. Avui, al Centre d’Arts Santa Mònica s’han celebrat 200 reunions entre els inscrits i els seus potencials socis centreeuropeus en una sessió d’speed datings.

Quinze professionals de la indústria musical del Benelux han participat amb els seixanta-nou inscrits a les jornades, estructurades en dos dies. Dilluns a la tarda van tenir lloc les ponències on es van  donar a conèixer les claus d’accés al mercat en tres grans blocs temàtics: fires i festivals; necessitats de programació, i requisits per poder treballar als tres països. Dimarts, els participants han pogut presentar els seus projectes als speed datings.

  Les claus del mercat

“Tot i la unió regional, el Benelux és un mercat fragmentat que s’ha de treballar país per país”, advertia ahir a la tarda Jeroeen Vereecke del Glimps Festival en la primera ponència, dedicada als festivals i fires com a porta d’entrada a la zona. L’àmplia majoria va admetre que l’anglès continua monopolitzant l’escena tot i que donen la benvinguda a propostes en qualsevol i llengua. En la mateixa línia, Rob van der Bosch de Radar Agency (representants de La Pegatina i Bongo Botrako a Holanda) i Thijs Vandewalle de Via Lactea (representants d’Amparo Sánchez a Bèlgica) aposten per les llengües pròpies i l’originalitat de la proposta. Malgrat que el “mercat es miri més el melic i aposti poc pel que no sigui anglosaxó després del gir polític a la dreta que ha viscut Holanda”, tal i com explicava Agnes Salverda de Paradiso Amsterdam, la ‘marca Barcelona’ continua exercint un gran poder d’atracció, així com la combinació del pop i la música d’arrel, segons Dirk Seymus de Linkwadraat.

Entre els programadors, unanimitat respecte de les poques facilitats d’accés de la música forana als mitjans de comunicació tradicionals. Tanmateix, admeten que les botigues de discos, la crítica musical o el simple boca-orella continuen funcionant com a prescriptors però adverteixen que “es pot prescindir del segell però no d’un promotor internacional”, tal i com recomanava Giovanni Trono, de l’oficina d’exportació de música de Luxemburg.

Tot i la dura competència entre festivals adreçats a públics diferents, els del Benelux aposten per descobrir nous talents als seus espectadors tal i com posa de manifest la política del Glimps, un festival de showcases. I és que com recordava Bertus de Blaauw del festival Lowlands “el millor record que s’enduu el públic és el del grup que els has descobert”.  

 

www.mmvv.cat

  

Servei de premsa

27è Mercat de Música Viva de Vic

[Del 17 al 20 de setembre de 2015]

Marc Gall / Ana Sánchez / Marta Solé

T. [00 34] 933 10 60 44 · 932 95 56 34

M. [00 34] 654 066 510

asanchez@comedianet.com msole@comedianet.com

Comparteix aquesta pàgina...

 

ESTUDI D’IMPACTE ECONÒMIC DEL MMVV

Descarrega l’informe en format pdf: 2012 / 2013 / 2014 / 2015

-->